onsdag 27 maj 2009

Ett väntat slut

Jag lyckades med stora svårigheter ta mig upp i natt för att se matchen mellan Pittsburgh och Carolina. Det jag fick se var en fortsättning på de tre första matchen, Carolina var helt slutkört efter två sjumatchare. Även om det måste kännas tungt att gå ner med 4-0 i matcher så får man ge Carolina en eloge för deras slutspel. Att slå ut erkänt duktiga slutspelslaget New Jersey med Brodeur mellan stolparna och därpå slå ut en av favoriterna i Bruins det är verkligen inte fy skam.
Pittsburgh är dessutom som jag nämnde tidigare ett helt annat lag i år, och har lyft sitt spel till nya höjder efter att Bylsma tog över. Men återigen hatten av för Carolina som gjort en bra avslutning på säsongen.

Som jag nämnde hade jag först svårt att komma upp ur sängen och när jag väl gjorde det ledde redan Pittsburgh med 2-1 och kontrollerade matchen. Det blev ingen spänning direkt och jag satt i ärlighetens namn och nickade till ett par gånger. Mitt tips sprack i form av målgörande men i gengäld tippade jag i alla fall rätt lag.

Detroit slår troligen ut Chicago redan i natt vilket gör att det kan tänkas att finalserien drar igång redan på lördag. Jag höjer dock ett varningens finger för att Chicago nog inte vill byta komposit mot järnklubbor ännu. Jag tror att Detroit tar kvällens match med 4-3 efter förlängning men hoppas att Chicago stretar emot och karar en seger mad 4-2. Intressant för nattens match är även att se hur de egentligen ligger till med skador på Lidas och Datsyuk. Dessvärre har kroppen sagt ifrån och jag kommer inte orka vara uppe i natt också det är bättre att spara sig till finalen.

För övrigt var det ingen som tog hem möjligheten att tvätta min bil så därför "avslöjar" (de flesta vet nog redan) jag att det är just Penguins som är mitt lag i NHL. Antar att det är hyfsat tydligt och det kommer bara bli ännu mer färgat inför finalen.

För er som inte redan börjar känna finalpulsen så kan jag rekommendera följande klipp:




Jag såg matchen i direktsändning och kan säga att det är en av de häftigaste grejerna jag har sett någonsin i hockey. Taggar till varje gång jag ser klippet. Någon som har koll på vilka som tar emot tacklingarna? Orkar inte kolla upp det nu nämligen. Det här bytet höjde säkert Orpiks marknadsvärde ganska brea inför förhandlingar, samt att självförtroendet har ökat betydligt i år mot tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar