tisdag 26 maj 2009

Idag skiner solen

... haha nu trodde några att det här skulle bli ett sånt där "idag skiner solen och jag blir så glad bla bla bla"-inlägg. Men istället får solskenet mig att tänka på fotboll och om man ska vara lite mer exakt blåvitt och deras nya inmarschlåt.

För er som inte har hört den så rekommenderar jag att ni i solsken sätter på följande:



Min första tanke när jag hörde den var, nja det här var inte så bra. Men låten växer och nu kan jag inte höra den utan att rysa.

Vart vill jag då egentligen komma med att prata om detta? Ja det jag vill uppmärksamma folk på är Blåvitts hemmafacit på sin nya arena med den här nya inmarschlåten. De har i den nya "Gamla Ullevi" 6 vinster på 6 försök med en målskillnad på 17-1, dessutom har de vunnit ytterligare en match där som räknades som bortamatch mot GAIS, 1-0 blev det i den. Vi kan alla förstå att det är lättare att spela på hemmaplan men visst är det nästan löjligt att se vad vissa arenor gör med vissa lag... Sen får man inte glömma att just blåvitt spelar den bästa fotboll vi sett i allsvenskan på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar