söndag 24 maj 2009

Hockey mitt i natten

Sport är kul, sport kan vara underbart! Jag anser mig utan tvekan vara sportintresserad i allmänhet och kan tänka mig att titta på det mesta från golf till tennis och vidare till boxning, om jag bara hade haft mer tid över. Men det är egentligen bara hockey som verkligen får blodet att punpa snabbare i mina ådror. Visst är kan fotboll vara intressant ibland men det är inte alls på samma nivå, det är få lag som verkligen vill spela riktig fotboll.

Kallar du dig för sportintresserad, påstår du dig vara en riktig supporter? Ställ dig då frågan, gillar du sport/ditt lag så mycket att du kan tänka dig att stiga upp mitt i natten? Det kan trots allt vara lite intressant att fundera över.

Själv är jag en av dårarna (nej det är ingen mening att förneka det) som stiger upp för att se NHL hockey från kl 1 på natten. Visst, jag ser inte alla matcher det kommer alltid saker som stör men jag ser många... har troligen sett över 40 matcher den här säsongen med mitt favoritlag i NHL (troligen upp mot närmare 60 om man räknar med slutspel). Jag skriver tex det här i reklam och pausavbrotten under en pågående match. Om någon mot förmodan läser kan ni ju gissa i kommentarerna vilket lag det är. Ni vinner möjligheten att tvätta och vaxa min bil;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar