torsdag 30 juli 2009

Kort inlägg: en skräll på gång?

IPS pratar idag om något jag inte hade ens bekymrat mig med att ta upp för en månad sen... Men Alex Tanguay verkar inte alls få erbjudande i de prisklasser jag och många andra, gissar jag, hade antagit. Min gissning låg på minst 4M$ men vad det verkar så kan det vara möjligt att få in honom i laget för runt 2M$ och IPS, som visserligen inte är allt för pålitliga alla gånger, hävdar att han inte ens har så höga anbud just nu.

Varför tar jag upp detta? Jo om Alex Tanguay inte är nöjd med de anbud han får, vilket verkar väldigt troligt eftersom han inte skrivit på någonstans ännu. Om han då vill tjäna pengar så gör han knappast det på en kontrakt i år. Istället kan han göra som vissa andra (Fedotenko) redan gjort:
Skiv på för en contender.
Se till att contendern har två toppklasscentrar.
Erbjud dig att spela för mindre pengar än du är värd, säg 1,5M$ i Tanguays fall.
Om du verkligen är värd pengarna får du en rejäl chans att visa det nu.

Tycker ni att det låter som en viss klubb... jag också!
Om Tanguay är smart ringer han Shero och säger: "Du jag spelar gärna för er, ge mig en plats med Malkin eller Crosby i ett år bara så kommer jag för 1,5M$".
Om Shero är smart så slår han en signal till herr Tanguay och säger som det är: "Jag ger dig en plats med Crosby eller Malkin om du kan tänka dig att gå ner rejält i lön".

Låter det som en bra lösning för alla parter? Det är troligen för att det också är det, alla vinner på det. Frågan är bara vem ringer först? Tyvärr är jag orolig att ingen av de båda fattar möjligheten... för ärligt talat det är en win win sits... men men det är bara att hålla tummarna. Det här hade varit en rikgit härlig nyhet i slutet på semestern!!

Och jodå det löser sig med caphiten. Dupuis byts bort mot ett tredjeval i nästa års draft.

Bara tillåt er att drömma om:

Kunitz - Crosby - Guerin
Fedotenko - Malkin - Tanguay
Cooke - Staal - Kennedy
Rupp - Talbot - Adams

Inga kedjeformationer att ta ett lugnt byte mot precis.

Det hade inte varit helt fel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar