fredag 3 juli 2009

Blandad kompott

Eftersom jag valt att inte beröra mitt privatliv i bloggen kommenterar jag inte närmare varför det dröjt med inläggen. Jag har dock hela tiden haft koll på marknaden. Det har onekligen hänt saker och för att kommentera saker kort:

Gill lämnar - han fick ett lite dyrare kontrakt än han förtjänar men är väl kanske förtjänt av det. Montreal har dock varit den stora spelaren på årets marknad... frågan är om det håller eller brakar samman. De öppnade ju upp och gav Rangers chansen att väva i och med att man tog över Gomez galna monsterkontrakt. I det läget sjönk Montreal rejält i mina ögont.

Scuderi lämnar - fick ett välförtjänt kontrakt i en klubb som vi sällan kommer möta. Är besviken att inte få se honom nästa år men ingen spelare som jag känner till förtjänar mer att tjäna lite extra pengar.

Adams stannar - Adams fick ett tvårskontrakt till en billig penning. Bra för oss och skönt för honom att få vara kvar i samma klubb två år, det är inte alla av hans rang som får. Mycket bra signering.

Guerin stannar - Vet inte exakt hur det ligger till men kontraktet gäller en säsong för 2M$, vissa hävdar att det ligger en bonus på upp till 0,85M$ men det är inte bekräftat. Bonusen ska i så fall ligga för i princip ouppnåeliga mål. Ryktet säger att Shero gav ett bud varpå Guerin gav ett annat... lägre bud! Vet inte om det stämmer men i så fall är det stort av en 39åring att (sett till förra året) halvera sin lön för att få stanna och för att ge Pittsburgh chans att signera bättre spelare.

Rupp skriver på - Vet inget om honom annat än att han är stor.

Fedotenko funderar - han har inte bestämmt sig men det står mellan Pittsburh och två klubbar till. Så länge han har under 2,5M$ är jag intresserad i annat fall kan han gå någon annanstans.

Zigo ryktas lämna - känns jäkligt trist. Gillade verkligen honom det lilla han fick spela innan skadan! Hade mer än gärna sett honom vara kvar till typ 0,75M$

Andra intressanta rykten:

* Ryktet går att Rupp signerats för att vi ska kunna dumpa lön. En trade till Calgary av Dupuis och Godard är tydligen aktuell. Jag vill inte tappa Godard med tanke på vilken elak divisionvi ligger i. Ser hellre att man skickar bort Eaton som det även ryktats om.

* Kotalik ryktas ha visat intresse att gå till Pittsburgh. Ser hellre att man signerar honom för lite under 2M$ än att behålla en för dyr Fedotenko.

* Lösa rykten pratar även om at Beauchemin har visat intresse för Pittsburh men han måste gå ner ordentligt i lön.

* Det nämns många olika namn för vem som ersätter Scuderi. Min förhoppning är att Eaton skickas och att vi behåller Boucher och signerar någon som är något dyrare också. Exempelvis just Beauchemin eller kanske Boynton som det även ryktas om

* Kovalev sägs ha börjat få mindre alternativ i och med att Montreal redan värvat sina stora namn. Kan Sir Mario kanske få honom att gå med på lägre lön? Shero är tydligen tveksamt intresserad men Kovalev borde ju vara sugen på att spela med Malkin eller Crosby. Det är ett långskott men det kan gå hem.

* Svenske Samuelsson hörs det inga rykten om alls, men han ryktas söka ett kontrakt över flera säsonger... kanske kan gå hyggligt billigt. Ett reservalternativ i mina ögon.

Återkommer när jag får tid över med annan och mer fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar