onsdag 9 september 2009

Krönika: Lite av varje

Jahopp då är man tillbaka i Sverige och har äntligen lite tid över för skrivande. Jag var i ett Glasgow där Skottland tog emot Makedonien men hade inte möjlighet att se matchen. Däremot kände man stämningen på stan bland alla skottar i kilt. Jag hade inte heller möjlighet att se Sverige -Ungern men fick höra att det inte var mycket värt att se. Just i detta nu ser jag Sverige spela urkass mot en E-nation inom fotboll och det är verkligen inte mycket att titta på. Det är inte svårt att minnas varför jag tycker att fotboll för det mesta är en ganska seg sport. Enda ljuspunkten är blåvite Hysén som varit strålande och nu byts även blåvite (om än inte just nu) Marcus Berg in. Skriver mer om det allt eftersom.

Inte för att jag tittar så mycket på tennis, som faktiskt är ganska kul att se, men Söderling har verkligen vaknat den här säsongen och kanske kan han vara med och utmana i den absoluta världseliten inom en inte allt för avlägsen framtid. Jag minns för ett antal år sen när det pratades om vilken enorm talang just Söderling är kanske kanske är det dags att visa det nu... jag hoppas på det för svensk tennis skull.

Något värt att nämna är Magnus Nyströms genomgång av elitserielagen på annars ganska mediokra expressen. Kan inte undgå att gilla det även om jag inte alltid håller med honom. Väl värt ett besök är det i alla fall. Jag ska inom en snar framtid komma med en egen krönika i ämnet där jag kommentera alla lagen.

Det är även populärt bland krönikörer på de stora tidningarna att börja prata laguppställning för Tre Kronor inför OS 2010. Jag ska försöka komma med någon krönika i ämnet vid tillfälle både innan Elitserien drar igång samt när det närmar sig igen.

Fortfarande 0-0 i fotbollen, det får bli lite poker tillsammans med fotbollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar