fredag 11 september 2009

Noterbart

Det pratas om en eventuell comeback för Mats Sudden Sundin. Jag tvekar inte en sekund på att han är ett tillskott för de flesta NHLlag men jag ställer mig frågan varför han inte tar beslutet tidigare? Jag menar på att det är en oerhörd fördel att få spela in sig i laget både för honom och lagets skull, det känns lite oseriöst att komma in i december eller något. Om man nu inte är skadad såklart.

Karl Fabricius har skrivit på för Luleå. Ett mycket fint tillskott för klubben som tappat både Omark och Harju. Jag sparar övriga kommentarer tills min "inför krönika".

Jonas Nordqvist däremot är inte alls så klar för Brynäs som det först verkade. Istället går klubben runt med spargrisen hos fans och sponsorer för att få in pengar. Pinsamt säger jag! De borde ju har lite pengar över för eventuella nyförvärv under säsongen. Men helt klart vore han ett bra tillskott för Gävleklubben.

Problemen fortsätter med att hålla sig till kontrakten i KHL, nu har Fredrik Bremberg, Nils Ekman och Andreas Johansson blivit sparkade och alla på minst sagt lösa grunder. Agenten skriker att han ska stämma klubbarna och det hoppas jag verkligen. Jag gillar inte den typen av fasoner, ska man sparka en spelare eller tränare ska det finnas solida grunder till det!

Återkommer när jag hittar mer av intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar