fredag 11 september 2009

Rykte: Heatley i trevägstrade?

Ett rykte som dykt upp idag, och till och med nått Aftonbladets öron är följande:

Dany Heatley: Ottawa --> San Jose
Patrick Marleau: San Jose --> Los Angeles
Frolov och Stoll: Los Angeles --> Ottawa

Det ser ut att vara en relativt rimlig trade men självklart kommer det väl till draftval och "dussinspelare". Frågan är bara varför något lag vill ta in ett problembarn som Heatley, hela hans agerande tycker jag luktar illa. Om man bara såg till det spelmässiga så borde han passat fint med Crosby eller Malkin men vid sidan av är det NEJ tack för min del. Noterbart är att Marleau har en no-trade klausul som han måste ge upp för att traden ska bli av. Och jo visst det är ett rykte så vi får väl se, sanningshalten kan vara låg även om det surrats om de spelarna tidigare.

Dock måste jag säga att jag verkligen gillar det här med trader och särskillt kul är det när det blir en trevägs. Jag är ju inte så rutinerad men tänkte efterlysa tidigare trevägstrader som skett. Posta gärna en trevägstrade som skett och skriv vad du tycker om den, vem som var vinnaren, förloraren osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar