torsdag 3 september 2009

Rörelse på spelarmarknaden

Jahopp då valde Frölunda att göra sig av med Jonas Nordqvist och Karl Fabricius. Jag tycker det känns som lite dålig planering men visst är det väl bättre att de får en, mer välförtjänt, framträdande roll i ett annat lag än att spela 10min/match i Frölunda.

Nordqvist har i det närmsta skrivit på för Brynäs och Luleå jagar Fabricius så det ser ut att lösa sig för herrarna. Både Luleå och Brynäs utmanar därmed Färjestad om fjärdeplatsen som det ser ut nu. Ska försöka komma med ett tips på tabell och omdömmen om alla lagen när jag kommer hem. Jag gör nämligen en resa till Skottland men återkommer på tisdag.

Det pinsamaste agerandet står ändå KHL klubben HK Atlant för som sparkar Fredrik Bremberg innan säsongen ens har börjat. Motiveringen lyder i stil med "han var itne tillräckligt fysisk". Vad i hela helsingfors tänker lager med när de plockar in en kille som Bremberg i första läget? Bremberg är fenomenal i anfallszon men i bästa fall bra i egen. Det roliga är att Bremberg har alltid varit samma typ av spelare så man undrar hur har ni tänkt Atlant? Hur svårt hade det varit att åtminstånde titta på en match med Bremberg innan ni skriver kontrakt? Pajasar!!

Åkerman råkade ju ut för liknande när han blev använd som BP back när han spelade i KHL, hur seriöst känns det. Åkerman håller fenomenalt hög klass i PP och skulle troligen spelat NHL idag om han varit 10år yngre. Jag gillar KHL men sånna här fasoner är pinsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar