torsdag 20 augusti 2009

ja ja jag vet...

...det är för mycket smygreklam för en viss sida. Men jag kan helt enkelt inte låta bli när de kommer med så kompetenta inlägg som följande:

http://www.faceoff-factor.com/nhl/3119/its-time-to-desert-the-desert

Det här ser jag som ett relativt objektivt och seriöst inlägg i debatten om Phoenix vara eller inte vara i staden. Min sakkunskap i sig är inte god men den här artikeln/krönikan stärker mina tankar att laget måste flyttas. I min mening måste grunden bestå i ett hockeyintresse i staden och i andra hand starka investerare. En kul idé som väl inte kommer hända är den som placerar laget i Toronto så att vi får ytterligare ett riktigt derby i NHL. Lite spännande onekligen.

I övrigt får jag väl konstatera att Malmö bör gå upp i år. Okej för att HV hade spelat dagen innan men de utklassade i det närmsta tre guldkandidater och fick sen stryk av Malmö. Tänk om Malmöpubliken kunde förstå vilken potential som finns i laget. Okej att ledningen varit tveksam de senaste åren, minst sagt, men jag tror att vi får se Malmö i elitserien nästa år. Och ja det var första förlusten för HV i år... lite tungt är det men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar