onsdag 5 augusti 2009

Knepigt beslut

Alto valde till slut också Kärpät, ett minst sagt knepigt beslut i mian ögon. Antar att han lovat LHC att inte välja en svenska klubb eller något liknande. Mycket besviken får jag säga att jag är.

Kanske kunde det vara aktuellt för Stillman att plocka fram stora plånboken och ringa Christian Bäckman. Ryktet säger ju att Frölunda hugger på honom och någon gån måste ju även deras lönebudget spricka. Det är väl inte så stor chans att Bäckman går till Elitserien och då än mindre HV71 men det vore värt att ringa i alla fall. Kanske om man erbjuder ett längre kontrakt ala Ledin, frågan är bara är Bäckman rätt person att spela i första backpar? OBS jag menar främst hur han är som person, spelstilen bör fungera utmärkt men passar han in i laget.

I övrigt hittar jag nästan inga potentiella PP-backar, aningen oroande. Jag tycker att backsidan är okej men om man ska rubba lag som Linköping och Frölunda så är det viktigt att ha en härförare i PP och det har vi inte idag om inte någon lyfter sig rejält! Kanske händer det mer kommande veckor när personer utan NHLkontrakt blir lite stressade och tar Europa i brist på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar