lördag 29 augusti 2009

Minikrönika: Tanguay klar för Tampa

Jag vet inte om det är helt klar men jag gissar att det är mycket nära om inte annat. Detta leder mig osökt in på att titta närmare på Tampas potentiella laguppställning. Om jag tar mig friheten att möblera lite i förstaformationerna så kan de kanske se ut så här:

Tanguay - Lecavalier - St. Louis
Malone - Stamkos - Halpern

samt de tre backparen

Öhlund - Hedman
Meszaros - Walker
Ranger - Foster

Jag tycker att det ser ganska vasst ut men det är just frågan vem som är sjätte länken i de första två kedjorna, kanske han Halpern ta den. En annan fundering är om man kan få två mer jämna ledjor och då utnyttja Stamkos talang bättre genom att byta plats på Halpern och St. Louis. Jag säger inte att Tampa har något med toppstriden att göra i år men jag tror att de kanske har något på gång och om bara saker sköts bra vid sidan om isen så kanske de kan få spela slutspel i år.

Det är sånt här jag funderar lite extra på efter ett (eller några) glas vin och fritt fantiserande i samband med nyheter om övergångar.

För övrigt kan jag säga att jag faktiskt inte ens tänkte så mycket på att säsongsdebuten är nära i antågande men när jag började tänka på de sena nätterna och spänningen att få se Pittsburgh lira gudomlig hockey... då börjar pulsen komma och helt plötsligt längtar jag till säsongens första match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar