tisdag 25 augusti 2009

Nyhetssummering: Sport snack under dagen

Chippen petas ur lagerbäcks trupp mot Ungern. Inte en dag för tidigt i min mening, för varje god insats han gjort på planen har han gjort 20 loja insatser. Chippen är ingen stjärna och kanske skulle han vara bra ia Allsvenskan men mycket mer är det inte i dagsläget.

Andreas Falk är uttagen i hockeylandslaget. Härligt att se att han får uppskattning för det fina spel han har stått för de senaste säsongerna. Andreas Falk är troligtvis elitseriens nest underskattade tredjecenter och kanske och den bästa också. Att han får göra debut i Tre Kronor hoppas jag som HV fan gör att han kommer vara ännu mer inspirerad under säsongen.

Daniel Hento Henriksson tränar för närvarande med Luleå, ett Luleå där Mattias Modig brutit fingret. Hento vill gärna spela för sin gamla klubb och Luleå behöver en stabil målvakt, därmed borde saken vara klar. Men Luleå tvekar och det är troligen pengarna och förstroende för Modig som spelar in. Själv är jag inte överförtjust i Hento men han har fått mer skit än han förtjänar i media. Om ni frågar mig så är jag inte säker på att jag hade valt Modig före Hento även om det är troligt.

I HV71 har man haft besök av tidigare HV-spelarena, numera NHL stjärnor, Johan Franzen och Niklas Hjalmarsson. Franzen har väl varit i mindre skala men i båda fall är det glädjande att se att HV håller kontakten med gamla spelare för det fall att de en dag vill komma tillbaka.

Tidigare Elitseriespelaren Erkki Laine är död i en drunkningsolycka. Jag har ingen koll på honom men beklagar naturligtvis förlusten för de anhöriga och de fans som uppskattat honom.

MODOs nyförvärv Tomas Mojzis har hamnat i slagsmål på träningen, förmodligen handlar det om lite hårda ord och en knuff. Jag skulle inte dra för stora växlar av det hela utan ser det som en mediaskapad konflikt. Det jag vill komma till är att jag tror att det här kan vara ett utmärkt nyförvärv. Ja okej jag erkänner att jag inte har sett honom spela eller har någon större inblick i Mojzis men jag vet att hans namn diskuterats bland Pittsburghfans i olika sammanhang som ett potentiellt nyförvärv. Att det bara är diskussioner är jag medveten om men likväl är det värt at notera att hans namn nämnts, jag tvivlar på att det skulle gjort det om han var en pajas. Det slutar väl med att jag är pajasen men jag tror att han kan bli ett kanonnyförvärv. Så, där var det sagt häng mig inte när jag har fel men lite lätt mobbing kan vara på sin plats.

Över huvudtaget tycker jag ni läsare är för tysta, tyck till om det jag skriver. Ni kan till och med vara anonyma. Men alla kommentarer är bra även om jag såklart hoppas att negeativ kritik kommer med någon form av förklaring.

För övrigt ska jag se damernas fotboll om den sänds på någon kanal. Dock blir det parallellt med diverse andra aktiviteter. Det jag syftar på är nämligen poker. Vilket för mig in på veckans fråga: Ska jag skriva även om poker? Jag ska försöka lägga upp en frågespalt udner kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar