tisdag 18 augusti 2009

Nyförvärv och världens bästa idrottsman

I rak motsats till vad jag trodde i min krönika i söndags så värvade HV en ny back avsedd för PP. 34 åriga Janne Niinimaa förstärker HV71, det här är en person med en fin meritlista men med en aning tveksamma sista säsonger. Visst ser allt bra ut på pappret men det har viskats om diverse brister hit och dit. Vissa medier tittar på statistiken och utropar Supervärvning och så vidare, jag är försiktigt tveksam och lovar att läsa på och tycka till mer på söndag.

För de av er som legat i koma och inte kommit i kontakt med omvärlden så har Usain Bolt slagit sitt egna världsrekord på 100m. Jag kände det från första gången jag såg honom och jag står fast vid det: Usain Bolt har den ultimata kroppen för att sprint!

Han är lång men ändå explosiv och han har ett naturligt och fint löpsteg. Jag tror inte det finns någon idrottsman i världen idag som är så perfekt lämpad. Efter att ha sett Bolt springa på 9,58 är jag beredd att tro atthan just nu är världens största och bästa idrottsman. Det roliga är att han har sin starkaste sträcka kvar, 200m är utan tvekan där han kan utnyttja sin snabbhet maximalt. Jag gissar att han kan springa runt 19,00 kanske under i rätt vindförhållanden. Nytt världsrekord får ni troligen se redan i årets final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar