torsdag 25 juni 2009

Agaton reflekterar kring problem

Jag vill lösa problem idag. Frågan jag ställer mig är:
Håller backen Lovejoy tillräckig klass för att gå in och ersätta Scuderi?

Jag förutsätter såklart inte att han gör det i första matchen, men kan han på sikt under säsongen. Svaren är tre möjliga:

1. Han håller tillräcklig klass och en signering över 2-3år sparar oss 2M$/säsong.
Problemet löst.

2. Han håller klass men behöver en säsong som sjundeback.
I det läget ser jag såklart gärna att han signeras men då krävs även att man tar in en ny spelare som sjätteback (kanske Boucher?).

3. Han håller inte tillräcklig klass. I det läget måste man börja pussla rejält för att få ihop backbesättningen.

*Jag är lite inne på att försöka mig på en trade, som jag nämnt måste Dupuis bort, en trade med Dupuis kan ge en back.
*Ett annat alternativ är att byta back mot back, då ser jag att den smidigaste lösningen är att låta Eaton gå. Eaton är en kompetent back men han kostar 2M$.
*Ytterligare ett alternativ är att se till att det sker en trade där Dupuis och Eaton försvinner, om de går i samma eller var för sig kvittar. Men om Eaton försvinner så kan vi få råd att behålla Scuderi, och då kan det vara okej att signera någon ytterligare back av lägre värde. Alternativt att de båda byts mot en bra back.

Min dröm vore att Eaton får gå och att Scuderi skriver på för typ 2,2M$ och två år. Att Lovejoy sedan skriver på och gör en insats i paritet med Scuderis från förra säsongen.

Har tidigare fått indikationer på att jätten Mormina kan vara intressant men har läst på och tror att han behöver ett år till. Skulle dock mer än gärna prova honom som sjundeback, men bara på ett tvåvägskontrakt.

Aja ett aningen osammanhängande inlägg men kontentan är att Scuderi kan endast behållas om Eaton går. Egentligen förtjänar Scuderi en saftig lön på runt 3M$ men är så förtjust i hans spel att han gärna får utföra slavarbete till en låg lön hos oss.

Utlovar på ett inlägg om HV71 innan helgen då detta kommit i skymundan. Ska försöka få med lite allmänt sportsnack ibloggen under helgen också. Mycket som börde nämnas men inte hunnits med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar