måndag 15 juni 2009

Kort HV silly

Känner att jag måste kommentera att Louma valde att inte skriva på nytt kontrakt. Jag gillade Louma första gången jag såg en intervju via HVTV det lät ungefär:
I: "Mikko Louma du har valt att byta Linköping mot HV71, vad tycker du om din nya klubb så här långt? "
ML: "Nååå jaa, di ha sauna så te ee praa"

Behöver man kommentera det närmare? Helt underbart i mina ögon, för er som känner att ni inte hänger med... Det som Mikko säger på underbart klingande finlandssvenska är "jodå dom har bastu så det är bara bra". Typ som att anledningen till att att HV är bra är just bastun. Underbart...

Första säsongen så var även Mikko bra, visst var han fumlig, men han gjorde ordentligt med poäng. Därefter var det snarare den fumliga sidan som var mer framträdande. Varför gick det bra första säsongen undrar man då... (viskar Johan Åkerman)... jodå nog plockade han upp en del poäng tack vare Åkermanski.

Hur som helst även om jag gillade Louma som person så anser jag att det finns betydligt bättre backar som kan agera första PP-back. I alla fall med tanke på Loumas, förmodade, lön. Jag önskar således Louma lycka till och hoppas att han kan tjäna ordentligt med pengar och bara mycekt bastu i Ryssland.

Det har pratats om ersättare till Louma och egentligen är det väl än så länge ingen som är riktigt het. Anders Eriksson breddar truppen men kommer inte med tillräcklig spetskompetens. En massa finska namn slängs hit och dit men inget är riktigt seriöst... Jag säger vänta hellre än att värva någon osäker spelare som vi inte vet vem det är... och för guds skull låt bli Linthner.

Återkommer till HV:s silly en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar