onsdag 10 juni 2009

Game 6 och lite sillysurr

Det var så skönt att se Pittsburgh kliva in på isen och faktiskt spela i närheten av sin toppnivå. Jag tycker visserligen att de har spelat bra tidigare men inte riktigt lagt i den där extra växeln man kan se ibland. Självklart beror detta också på motståndarens spel men inatt var det ett helt annat Pittsburgh och framför allt en helt annan Fleury.

Men trots allt detta tycker jag det finns en växel till... i nattens match tycker jag nämligen att både Crosby och Malkin var relativt anonyma i sitt spel. Jag vet att det är att ställa höga krav men nu är det match 7 i avgörande Stanley Cup-finalen och på fredag måste de spela på den nivån vi vet att de har. Både Malkin och Crosby har förmågan att höja spelet till en nivå där jag i alla fall offensivt vågar säga att ingen annan spelare är idag i världen. Visst kan nr 8 "jag skjuter så fort ag är över mittlinjen" göra mål men det är också det enda. Så om laget spelar som de gjorde i natt och om firma MalCro sätter i sin extraväxel då kan det bli en mycket trevlig lördag.

Lite allmänt skvaller

Jag har hört under match och läst på hemsidor är att Dany Heatley vill lämna Ottawa. Detta är en kille som snittar 45 mål/säsong med en center som Spezza. Inget ont om Spezza men det vattnas i munnen vid tanken på vad som skulle hända om, allra helst, Crosby spelade med Heatley men även Malkin och Heatley skulle vara fenomenalt. Sannolikheten att Pittsburgh lägger det som Ottawa lär kräva i betalning för att få en lön på 7,5 M$ är försvinnande liten dessvärre. Men eftersom det är min blogg så tillåter jag mig att drömma.

Ryktet går även att Zlatan ska vara klar för Barcelona. Inter får i gengälld Eto'o och ca 100 miljoner kr. Om detta stämmer för Barcelona ett kap. Ryktet säger nämligen att Eto'o fått för sig att han är värd en lön som är uppåt väggarna. Men ska jag vara ärlig är jag osäker om Zlatan kommer lyckas i Barca... men jag tyckte å andra sidan att han var rjält överkattad i Inter före den här säsongen.

Borde väl skriva mer men är i ärlighetens namn ganska trött efter natten och det får bli till att återkomma vid tillfäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar